Storingen

Is er een WhatsApp storing? Een vraag die veel gesteld wordt. Of beter gezegd… Velen klagen continu over een WhatsApp storing terwijl die er in de meeste gevallen niet is.

Hoewel wij onze website zo actueel mogelijk proberen te houden, kunnen wij die vraag ook niet 24 uur, 7 dagen per week beantwoorden. Het kan dus voorkomen dat er sprake is van een urenlange storing, terwijl wij daar (nog) géén melding van maken. Hieronder vind je een overzicht van de (laatste vijf) door ons gemelde storingen, actuele storingen en manieren waarop je eventuele individuele problemen kunt oplossen.

Storingsoverzicht

Is er een storing op dit moment?

1. Bekijk de laatste tweet van WhatsApp Status:



2. Bekijk de WhatsApp storingspagina op AlleStoringen.nl:

WhatsApp | StoringenOnze partner AlleStoringen laat een real-time overzicht zien van informatie waaruit je kunt afleiden of WhatsApp een storing heeft. AlleStoringen combineert zichtbare en onzichtbare meetmethodes om problemen vast te stellen. De methode ziet storingen op het moment dat zij optreden en ziet ook wanneer storingen weer voorbij zijn. Ga naar AlleStoringen.nl >>

 

WhatsApp | Storingen

Wanneer sprake van een storing?

WhatsApp storingen komen in diverse vormen voor. Zo kan het alleen multimedia betreffen of een storing in het verificatieproces. De meeste grote storingen zijn echter compleet, waarbij de gehele server plat ligt.

Er kan sprake zijn van een serverstoring als bij alle nieuwe verzonden berichten een klokje blijft staan en er geen vinkjes meer verschijnen. Krijg je één vinkje dan is er meestal iets anders aan de hand. Bij de meeste storingen verandert bovendien de status ‘laatst gezien…‘ niet meer: bij geen enkel contactpersoon sinds een bepaald tijdstip. Uiteraard is dan ook niemand meer zichtbaar als ‘online’.

Als dit het geval is, hoeft er echter nog steeds geen sprake van een storing zijn. Voor het goed functioneren van WhatsApp is het noodzakelijk een goede internetverbinding te hebben. Hier ligt vaak het probleem. Een paar dingen die je kunt controleren:

- Controleer of je (sterke) internetverbinding hebt. Probeer eens een andere website te laden of een andere applicatie.
- Herstart je internetverbinding door vliegmodus/internetverbindingen even aan- en uit te schakelen (op deze manier reset je als het ware je internet)
- Start je telefoon opnieuw op
- Probeer verbinding te maken met WhatsApp via Wi-Fi

Als dit allemaal je WhatsApp problemen niet oplost, is de kans al groter dat het een WhatsApp storing betreft. Dit hoeft echter nog steeds niet. Zo is het mogelijk dat een provider met een bepaalde dienst problemen heeft en voor BlackBerry gebruikers kan er een probleem zijn met BlackBerry Enterprise Server (BES) of BlackBerry Internet Service (BIS).

Lijkt er geen sprake te zijn van een storing maar blijf je problemen houden, dan kun je nog proberen om WhatsApp opnieuw te installeren. Zorg er sowieso voor dat je altijd over de nieuwste versie beschikt. Helpt ook dat niet dan vind je wellicht in onze WhatsApp Help nog een antwoord of kun je je probleem aan andere bezoekers voorleggen op het forum. Uiteraard kun je ook gewoon contact opnemen met WhatsApp zelf.